Інші наукові публікації
Permanent URI for this collectionhttps://ir.kmu.edu.ua/handle/123456789/112
Browse
Recent Submissions
Item Досвід використання 3D віртуальної анатомічної програми Organon Anatomy та навчальних онлайн-платформ у викладанні анатомії людини(Київський медичний університет, 2024-03-20) Ковальчук, Н.В.; Радомська, Н.Ю; Леоненко, І.М.Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій в усіх сферах нашого життя, особливо в умовах пандемії і війни, змушує змінювати і освітній процес підготовки майбутніх лікарів. Сучасний освітній простір вже важко уявити без залучення простору інформаційного. Особливо це стосується анатомії людини, яка є фундаментальною дисципліною підготовки студентів за освітніми програмами у сфері охорони здоров’я. Вивчення дисципліни «Анатомія людини» пов'язано не тільки з низкою чинників, які ускладнюють засвоєння навчального матеріалу, зокрема: великий обсяг інформації, необхідність засвоювати значний перелік термінології українською мовою та латиною, але і вимог від студента не тільки відтворювати відомості про анатомічні утворення та їх системи, особливості будови й розвитку, а й синтезувати на основі цих знань рішення у клінічних ситуаціях. За цих умов роль викладача в організації освітнього процесу з дисципліни, зокрема на практичних заняттях, є надзвичайно високою. Значною ж допомогою у вивчені дисципліни стають останні 3D віртуальні програми,. Це професійні ліцензії 3D Organon Anatomy, які ми використовуємо при проведенні аудиторних практичних занять на нашій кафедрі. Використання програми сприяє вивченню складної дисципліни, візуалізує анатомію людини, підвищує мотивацію та ефективність сприймання матеріалу, покращує формування просторової уяви про будову тіла людини.Item ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИКЛАДАННІ АНАТОМІЇ ЛЮДИНИ(Терноп. нац. мед. ун-т імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. – Тернопіль, 2024-05-24) Ковальчук, Наталія Василівна; Ковальчул, Василь Степанович; Євтушенко, Владислав Віталійович; Ковшун, ЄОРозвиток інформаційно-комунікаційних технологій в усіх сферах нашого життя, особливо в умовах пандемії і війни, змушує змінювати і освітній процес підготовки майбутніх лікарів. Сучасний освітній простір вже важко уявити без залучення простору інформаційного. Особливо це стосується анатомії людини, яка є фундаментальною дисципліною підготовки студентів за освітніми програмами у сфері охорони здоров’я. Вивчення дисципліни «Анатомія людини» пов'язано не тільки з низкою чинників, які ускладнюють засвоєння навчального матеріалу, зокрема: великий обсяг інформації, необхідність засвоювати значний перелік термінології українською мовою та латиною, але і вимог від студента не тільки відтворювати відомості про анатомічні утворення та їх системи, особливості будови й розвитку, а й синтезувати на основі цих знань рішення у клінічних ситуаціях.Item ДЕЯКІ АСПЕКТИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ АДАПТАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДО НАВЧАННЯ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ(матеріали ІV науково-практичної інтернет конференції, м. Чернівці,, 2024-06-19) Михайлюк, Михайло МихайловичПсихолого-педагогічна адаптація студентів до навчання у ЗВО в умовах воєнного стану є складним та багатогранним процесом, який залежить від зовнішніх факторів та індивідуальних особливостей людини. Головним фактором, що дозволяє студентству пристосовуватися до навчання в умовах невизначеності є психолого-педагогічний аспект, який передбачає якісну та доброзичливу комунікацію студента з викладачем. Власне позиція студента, що викладач є наставником, тьютором, куратором, навіть старшим товаришем, значно допомагає студенту покращити його адаптивність та швидше пристосуватися до навчання в ЗВО.Item МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «МЕДИЧНА БІОЛОГІЯ» СТУДЕНТАМ ВИЩИХ ОСВІТНІХ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ(атеріали ІV науково-практичної інтернет конференції, м. Чернівці: БДМУ, 2024, 2024-06-19) Шабанова, Єлизавета Олексіївна; Михайлюк, Михайло МихайловичВивчення медичної біології формує у студентів цілісну уяву про загальні закономірності розвитку живої природи; про сутність життя, його форми, індивідуальний та історичний розвиток органічного світу; про форми біотичних зв’язків у природі, життєві цикли паразитів та паразитарні хвороби людини; про місце людини в біосфері; забезпечує фундаментальну біологічну підготовку та набуття практичних навичок для подальшої професійної діяльності лікаря загальної практики. Кращому засвоєнню навчального матеріалу сприяє використання інтерактивних технологій колективно-групового навчання (мозковий штурм, сase-метод); технологій ситуативного моделювання (симуляція або імітація); технологій опрацювання дискусійних питань (визначення позиції, її відстоювання, дебати), метод групових дискусій, конкретних ситуацій (кейсів), імітаційний метод (метод рольової гри), метод конференції ідей (малі, робочі або творчі групи), алгоритмічний метод, тьюторіал та ряд іншихItem ФЕНОМЕН НЕЙРОПЛАСТИЧНОСТІ В МЕДИЧНІЙ РЕАБІЛІТАЦІЇ ПІСЛЯІНСУЛЬТНИХ ХВОРИХ(и ІV науково-практичної інтернет конференції, м. Чернівці, 19 червня: БДМУ, 2024. – 311 с., 2024-06-19) Фотан, Михайло Михайлович; Михайлюк, Михайло МихайловичВ останні десятиліття дослідження багатьох вчених в царині нейробіології та фізіології докорінно змінили нашу уяву про мозок. Раніше вчені вважали, що ми народжуємося з мільярдами нейронів, які поступово відмирають з часом і віком, та не відтворюються поділом. Насправді ж ми народжуємося і вмираємо з мільйонами несформованих стовбурових клітин в нашому мозку, які могли б стати нейронами. Відкриття феномену нейропластичності значно доповнило дані про механізми нервової системи до зцілення. Нейропластичність або пластичність мозку (НП) – це фундаментальна адаптивна здатність нервової системи, що виникає під впливом зовнішніх і внутрішніх факторів та реалізовується через структурно-функціональні перебудови. НП є відкриттям останніх років та трендом сучасної нейробіології, психології, фізіології та реабілітаційної терапії. Саме нейропластичність лежить в основі післяінсультної реабілітації хворих. Вона активує адаптаційно-компенсаторні механізми та можливість відновлення втраченої організмом функції після хвороби.Item Зволоження слизової оболонки носа кунжутною олією, як спосіб превентивної профілактики симптомокомплексу переднього сухого риніту та інших ринопатій(матеріали VІ науково-практичної конференції студентів та молодих вчених з міжнародною участю, м. Харків, 16 травня 2024 р. Х. : НФаУ, 2024, 2024-06-24) Хмара, Віра; Михайлюк, МихайлоСимптомами переднього риніту є: сухість у носових ходах; утворення кірок; закладеність (частіше з одного боку); свербіння та печіння в носовій порожнині; зменшення нюху. Якщо тривалий час не звертати увагу на ці симптоми, захворювання може спричинити негативні наслідки для здоров'я людини: часті інфекційні захворювання (зниження імунної системи); утруднене носове дихання та нестача кисню; хропіння уві сні; ринорагії, тимчасові та тривалі гіпо- та аносмії. Під час війни в Україні питання про якість та стан повітря дуже актуальне. Важкі метали є одними з найнебезпечніших забруднювачів довкілля, багато з яких можуть викликати гострі отруєння, інвалідність, зниження імунної системи і навіть смерть людини. Важкі метали під час військових дій потрапляють у навколишнє середовище від залишків вогнепальної зброї, що містить свинець, кадмій, порохові гази. Все це дуже впливає на якість повітря, його зволоження та температуру, грунти, забруднені вуглеводнями, є джерелом токсичних газів і пилу, що переносяться повітрям та мають гострий токсичний вплив