Кафедра соціально-гуманітарних дисциплін
Permanent URI for this communityhttps://ir.kmu.edu.ua/handle/123456789/126
Browse
Browsing Кафедра соціально-гуманітарних дисциплін by Title
Now showing 1 - 20 of 40
- Results Per Page
- Sort Options
Item Influential Modifications of the Genre System of Modern Mass Media(SC INMANIFEST NETWORK SRL, In Manifest Network Publishing, 2022) Stiekolshchykova V., Savchuk R., Makarchuk O., Filatenko I., Humanenko O., Shoturma N.The article is devoted to the consideration of the issue of influential modifications of the genre system of modern mass media. It has been established that the mass media are one of the main means of communication for the wide audience. The meaning of the words "modification", "mass media", "mobile journalism", "new media" has been studied. The article notes that "new media" appeared in the 60s of the XX century. The main characteristics of the media are presented. It is noted that the most common examples of mass media are television, radio, newspapers, magazines, social media, digital media, the Internet. The textbooks and publications of domestic and foreign scientists, which raise the issue of influential modifications of the genre system of modern mass media are highlighted. It was found that the first media were newspaper, telegraph, radio, television. The study of the main types of media is emphasized: traditional media, print media, electronic broadcasting media, external media, transit media and new media. It is noted that new media is a reconceptualization of traditional media. The aspect of media in the role of a social institution has been studied. It was noted about the significant impact of digitalization on the global media system. The significant influence of the use of the Internet in the political life of the United States is given as an illustrative example. The use of the "video story" technology as one of the strategies for holding the attention of the reader or listener is considered. The focus is on the interactive storytelling made possible by digital media and provides advantages for interactive television and cinema, as well as helping to create virtual and mixed reality in games, contributing to the emergence of new forms of voice games.Item БОЙОВИЙ РОГАЧ.(Національна академія сухопутних військ, 2024-02-21) Калінін І.Один з найдивніших видів зброї – Бойовий рогач – загальна назва середньовічної, несмертельної, холодної зброї держакового типу. Під різними назвами цей вид зброї одночасно існував, як в Європі – менкетчер (англ. man catcher – людинолов), Японія – сасумата, содегарамі – заплутувач рукавів, Китай – ча, чагань, Московія – ухват. Створений спеціально для того, щоб затримати, захопити супротивника, вивести його з ладу, при цьому не вбиваючи. Застосовувався в Європі до XVIII століття.Item Гуманітаризація як необхідна складова системи вищої медичної і фармацевтичної освіти в Україні(Київський медичний університет, 2024-03-20) Пилипенко С.П.Item Деякі аспекти взаємодії релігії та медицини в історичному дискурсі Деякі аспекти взаємодії релігії та медицини в історичному дискурсі(Видавництво НМУ ім. О. О. Богомольця, 2021-06-11) Пилипенко Світлана ПавлівнаItem Деякі аспекти філософської думки Польщі в історичному дискурсі(Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова, ТОВ «Друк плюс», 2022-11-17) Пилипенко Світлана ПавлівнаItem ЕКСКУРСІЇ ГІМНАЗИСТІВ КИЄВСЬКИХ ГІМНАЗІЙ ПО М. КИЄВУ У МОДЕРНУ ДОБУ.(Видавничий дім «АДЕФ-Україна», 2023) Ігор КалінінУ статті на основі архівних та літературних джерел досліджено екскурсійне дозвілля учнів київських гімназій модерної доби, в контексті їхнього повсякдення. Розглянуті методи, плани, типи, маршрути, напрями, процес, чинники та засоби організації та здійснення гімназійних екскурсій. Висвітлено процес становлення державного регулювання учнівського туризму в Російській імперії на початку ХХ ст.Item ЕКСКУРСІЇ ГІМНАЗИСТІВ МОДЕРНОЇ ДОБИ КИЄВОМ(Музей історії міста Києва, 2023-11-16) Ігор КалінінВ статті на основі архівної та джерельної літератури досліджуєсть становлення та початок екскурсій в чоловічих гімназіях м. Києва кінця ХІХ - початку ХХ ст.. Зокрема екскурсій Києвом.Item Екскурсії містом гімназистів чоловічих гімназій Києва модерної доби.(2024) Калінін ІгорМета статті – дослідити розвиток екскурсійної діяльності учнів київських чоловічих гімназій кінця ХІХ – початку ХХ ст., у контексті їхнього повсякдення. В Україні модерна доба ознаменувалася великими зрушеннями в соціально-економічній та культурній сферах. Саме в цей час новий поштовх свого розвитку отримала екскурсійна справа. Висновки. Висвітлено процес становлення державного регулювання учнівського туризму в Російській імперії в пізньоімперський період. Розглянуті методи, плани, типи, маршрути, напрями, процес, чинники та засоби організації та здійснення гімназійних екскурсій по Києву та передмістя.Item Закон Божий – найважливіший предмет чоловічих гімназій Києва кінця ХІХ – початку ХХ ст.(2024-03-28) Калінін І.Item ЗАКОРДОННІ ЕКСКУРСІЇ ГІМНАЗИСТІВ МОДЕРНОЇ ДОБИ НА ПРИКЛАДІ ГІМНАЗІЇ В. І. ПЕТРА(2023-09-27) Калінін І. М.Метою статті є уточнення та доповнення чинних даних, а також залучення нових відомостей про побут гімназистів України модерної доби, а саме однієї з його складових, закордонних екскурсій та пошук нових напрямків тематики. Початок ХХ ст. в Україні ознаменувався великими зрушеннями в соціально- економічній та культурній сферах. Саме в цей час новий поштовх свого розвитку отримала екскурсійна справа. В ряді гімназій м. Києва сформувалася практика проведення закордонних екскурсій під час яких учні відвідували інші країни.Item Значимість міжкультурної освіти в процесі комунікації представників різних культур(КМУ, ФО-П Сінеко О.В., 2022-12-07) Філатенко Ірина ОлександрівнаItem КАЦБАЛЬГЕР – МЕЧ ЛАНДСКНЕХТІВ(Кафедра нової та новітньої історії зарубіжних країн історичного факультету КНУ імені Тараса Шевченка, 2024-02-29) Ігор КалінінПочинаючи з XIV ст., швейцарські пікінери зарекомендували себе найкращою найманою піхотою. Проте згодом у Німеччині у них з’явився потужний конкурент – німецькі ландскнехти, які існували приблизно з 1487 по 1556 рр. Цей термін вперше був введений у вжиток Пітером ван Хагенбахом і дослівно означає «слуга країни». Найманці в основному з бідноти південної Німеччини, вони здобули популярність завдяки своєму одягу і ефективній бойовій тактиці. Яскраво та своєрідно вдягнені ландскнехти кинули виклик швейцарцям, і це жорстоке суперництво тривало декілька десятиліть. Ландскнехти ввійшли в історію як найкраща наймана піхота. Вони стали відомі своїми гігантськими дворучними мечами – Фламбергом та Цвайхендером. Їх використовували допельзолднери – солдати на подвійні зарплатні, щоб розбити та розпорошити ворожий стрій пікінерів. У ближньому бою використовували менший, одноручний меч – Кацбальгер.Item Концепція ноосфери В.І. Вернадського та духовний пошук сучасного людства(Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова, ТОВ «Друк плюс», 2021-11-18) Пилипенко Світлана ПавлівнаItem Культурна адаптація студентів-іноземців в умовах освітнього процесу(Одеський національний морський університе, Українсько-польське наукове видавництво "Liha-Pres", 2022-11-25) Філатенко Ірина ОлександрівнаItem Медичні погляди у філософській спадщині Рене Декарта(НМУ ім.О.О.Богомольця, 2020-06-11) Пилипенко Світлана ПавлівнаItem МЕТАФОРИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ В СИСТЕМІ ЗАСОБІВ СТВОРЕННЯ ПРАГМАТИЧНОГО ЕФЕКТУ В МАСМЕДІНОМУ ПОЛІТИЧНОМУ ДИСКУРСІ УКРАЇНИ(2023-12) Філатенко Ірина ОлександрівнаУ статті розглядається специфіка реалізації прагматичного ефекту метафори в полі тичному дискурсі сучасних українських засобів масової інформації. Прагматичний вплив сучасних політичних метафор аналізується крізь призму когнітивної лінгвістики (прагма тичний і когнітивний аспекти розглянуто в тісній взаємодії). Доводиться, що метафоричні моделі мають прагматичний потенціал. Під метафоричною моделлю розуміємо не поняттєву сферу-джерело з усіма можливими зв’язками її елементів, а динамічну структуру, що роз криває когнітивний механізм утворення метафори, демонструє взаємодію сфери-джерела і сфери-мети. Насамперед прагматичний потенціал метафоричної моделі реалізується за допомогою оцінки та емотивності. Кожного разу, інтерпретуючи конкретні метафори, адресат звер тається до представлених в довготривалій пам’яті перетинів між поняттєвими сферами, тобто реципієнт апелює до метафоричної моделі, сфера-джерело якої і містить зазна чені смисли. Отже, прагматичні характеристики метафоричної моделі проеціюються на її похідну подібно до того, як родова ознака накладає відбиток на видову. Таким чином полі тична метафора отримує пейоративну або меліоративну аксіологічну маркованість. Мета форичній моделі також властиве емотивне забарвлення, оскільки емоції є результатом деяких форм когнітивної діяльності, мають когнітивну природу. Зокрема, поняттєва сфера джерело моделі «Політичні реалії – це театр» має такі прагматичні смисли, як фальш, нещирість, удаваність. У процесі об’єктивації метафоричної моделі актуалізуватися може також не лише окре мий фрейм або слот, а ціла низка типових фреймів, тобто така метафорична струк тура постає в «розгорнутому» вигляді. Представлені фрейми (фрагменти відповідної кон цептуальної сфери) перетинаються, накладаються один на одного, внаслідок чого поняттєва сфера-джерело постає максимально рельєфно. Це сприяє усвідомленню реципієнтом двопла новості цих одиниць, а отже, і реалізації їх прагматичного потенціалу. Також приналеж ність актуалізованих слотів до нижніх рівнів фреймів визначають прагматичні характерис тики сучасних політичних метафор у дискурсі українських медіа. Ключові слова: політична метафора, метафорична модель, прагматичний вплив, дискурс мас-медіа, сфера-джерело, сфера-мета, фрейм, слотItem МЕТЕОРОЛОГІЯ В НАВЧАННІ ГІМНАЗИСТІВ КІНЦЯ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТ..(2024-03-20) Калінін І.М.В статті на основі архівних та наукових джерел досліджено процес гімназійних екскурсій в Україні в кінці ХІХ – початку ХХ ст.. на метеорологічні станції. Освітній процес в чоловічих державних та приватних гімназіях будувався відповідно до загальних принципів, сформульованих в урядових документах, циркулярах і постановах. Початок ХХ ст. в Україні ознаменувався великими зрушеннями в соціально-економічній та культурній сферах. Саме в цей час новий поштовх свого розвитку отримала екскурсійна справа в гімназіях м. Києва.Item Міжкультурна комунікація та перешкоди на її шляху в освітньому процесі(European Conference, 2023-12-26) Філатенко Ірина ОлександрівнаItem Міжкультурна толерантність як складова міжкультурного діалогу в освітньому процесі вищого навчального закладу(European Conference, 2023-12-18) Філатенко Ірина Олександрівна, Шевчук Ірина КостянтинівнаItem Міжкультурна толератність як професійна якість викладача в навчальному процесі в іноземній аудиторії(European Conference, 2023-12-26) Філатенко Ірина Олександрівна, Закрутько Леся Іллівна