Інші наукові публікації
Permanent URI for this collectionhttps://ir.kmu.edu.ua/handle/123456789/168
Browse
Recent Submissions
Item ПРОБЛЕМА ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ ТА ЙОГО ПРОФІЛАКТИКИ В СУЧАСНІЙ ПСИХОЛОГІЇ(Університет Григорія Сковороди в Переяславі, 2024) Поляков Сергій; Кучеренко ЄгорУ тезах розглянуто сутність феномена професійного вигорання як складного психічного стану, що проявляється у виснаженні, деперсоналізації та зниженні почуття професійної ефективності. Автори аналізують внутрішні (психологічні) та зовнішні (організаційні) чинники розвитку синдрому вигорання в умовах соціально-економічної та військової нестабільності в Україні. Узагальнено підходи зарубіжних (C. Maslach, W. Schaufeli) і вітчизняних дослідників (Л. Карамушка, І. Ващенко) до проблеми вигорання. Виокремлено ключові напрями профілактики: розвиток навичок стрес-менеджменту, релаксації, саморегуляції, підвищення психологічної культури персоналу та створення системи взаємної підтримки в колективах. Зазначено, що рефлексивний підхід до організації праці сприяє формуванню стійкості до стресу й попередженню емоційного виснаження.Item МІЖОСОБИСТІСНА ДОВІРА ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ В УМОВАХ ВИМУШЕНОЇ ЕМІГРАЦІЇ: ПСИХОЛОГІЧНИЙ ВИМІР(Київ: НУБіП України, 2025) Тетяна Апончукова; Тетяна ГущинаУ статті розглянуто психологічні особливості міжособистісної довіри у переміщених осіб в умовах вимушеної еміграції. Проаналізовано чинники, що впливають на рівень довіри в новому соціокультурному середовищі, та окреслено її роль у процесі адаптації, відновлення психологічної стабільності й формування почуття безпеки. Результати підкреслюють важливість психологічної підтримки та розвитку довірливих взаємин у спільнотах вимушених мігрантів.Item ПСИХОЛОГІЧНІ МЕТОДИ ПОДОЛАННЯ ПАНІЧНИХ АТАК У ДОРОСЛИХ(Київ: НУБіП України, 2025) Яна Мєдвєдєва; Любов ПівеньУ роботі досліджено психологічні підходи до подолання панічних атак у дорослих, зокрема проаналізовано основні теоретичні моделі виникнення цього явища та показано ефективність окремих психотерапевтичних технік. Особлива увага приділяється когнітивно-поведінковій терапії, експозиційним методам, релаксаційним технікам, психоедукації та груповій терапії як основним інструментам лікування панічних атак. На основі аналізу сучасних досліджень представлено комплексний підхід до психокорекції, що передбачає індивідуалізацію терапевтичної стратегії відповідно до особистісних особливостей клієнта. Робота також висвітлює внесок провідних науковців у розвиток концепцій тривожних розладів.Item ВПЛИВ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ НА ВНУТРІШНЮ КАРТИНУ ЗДОРОВʼЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ(ТОВ «7БЦ», м. Київ, 2025) Ірина Артюшенко; Любов ПівеньДосліджено зв’язок стилю сімейного виховання з формуванням уявлень дитини про здоров’я. Показано, що авторитетний стиль сприяє розвитку позитивної мотивації до збереження фізичного й психічного благополуччя. Виявлено, що надмірна опіка чи байдужість батьків формують у дітей викривлену картину здоров’я. Окреслено напрями психопросвітницької роботи з родинами.Item ВПЛИВ МУЗИКОТЕРАПІЇ НА ПСИХОЕМОЦІЙНИЙ СТАН ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ(ТОВ «7БЦ», м. Київ, 2025) Наталія Сулейкіна; Анна ШироковаОписано результати використання музикотерапії у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Встановлено, що музичні вправи покращують емоційну стабільність і концентрацію уваги. Автори розкривають значення ритму та мелодії у формуванні позитивного емоційного фону. Визначено перспективи інтеграції музикотерапії в інклюзивну освіту.Item ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСОБИ ПОДОЛАННЯ ТРИВОЖНОСТІ У ДОРОСЛИХ ЖІНОК(ТОВ «7БЦ», м. Київ, 2025) Ганна Чернікова; Анна ШироковаРозкрито психотерапевтичний потенціал арт-терапії в роботі з підлітками, схильними до тривожних розладів. Доведено, що художня діяльність сприяє емоційному самовираженню й зменшенню внутрішнього напруження. Описано ефекти безпечного творчого середовища для розвитку саморегуляції. Вказано на потребу у ширшому впровадженні арт-терапевтичних методів у шкільну практику.Item СІМЕЙНА КРИЗА В ПОДРУЖНІХ СТОСУНКАХ ЯК ПРОБЛЕМА СУЧАСНОЇ ПСИХОЛОГІЇ(ТОВ «7БЦ», м. Київ, 2025) Лілія Осауленко; Єгор КучеренкоРозкрито природу подружніх криз у контексті соціокультурних змін. Розглянуто типові сценарії деструктивних взаємин і механізми їхнього психологічного подолання. Обґрунтовано роль емпатії та емоційної компетентності як засобів гармонізації стосунків. Наведено практичні рекомендації для психологічного консультування пар.Item ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ТА ПРОФЕСІЙНИХ КОНФЛІКТІВ У МЕДИЧНОМУ КОЛЕКТИВІ(ТОВ «7БЦ», м. Київ, 2025) Маргарита Островська; Любов Півеньстатті висвітлено психологічні чинники виникнення конфліктів у медичних колективах. Розкрито значення комунікативної компетентності для ефективної взаємодії персоналу. Показано, що розвиток емпатії, асертивності та навичок зворотного зв’язку знижує напруження у професійних відносинах. Подано рекомендації для підвищення психологічної культури медичних працівників.Item МІЖОСОБИСТІСНА ДОВІРА ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ В УМОВАХ ВИМУШЕНОЇ ЕМІГРАЦІЇ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ(ТОВ «7БЦ», м. Київ, 2025) Тетяна Апончукова; Тетяна ГущинаУ статті здійснено теоретичний аналіз феномена міжособистісної довіри у вимушено переміщених осіб. Авторки підкреслюють, що в умовах війни та еміграції довіра набуває статусу психологічного ресурсу, необхідного для адаптації та виживання в новому середовищі. Розглянуто підходи до розуміння довіри в контексті індивідуальної та соціальної психології (Е. Фромм, Дж. Готтман, Л. Орбан-Лембрик). Показано, що втрата довіри призводить до ізоляції, депресивних станів та соціального уникання, тоді як її відновлення можливе через емпатію, підтримку та активну взаємодію в нових спільнотах. Наголошено на важливості створення безпечного середовища та розвитку соціальних ініціатив для інтеграції переміщених осіб.Item ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ(ТОВ «7БЦ», м. Київ, 2025) Владислав Корнієнко; Тетяна ГущинаУ роботі проаналізовано структуру та динаміку інтелектуального розвитку дітей з особливими потребами. Автори окреслюють роль когнітивних тренувань та адаптивного навчального середовища. Визначено кореляцію між рівнем інтелектуальної гнучкості та успішністю соціалізації. Підкреслено значення раннього виявлення особливих освітніх потреб.